Homage

Publicerat på 2009/11/21

28


Det finns så sjukt mycket människor som jag respekterar och beundrar i Piratpartiet. En fråga från emma Opassande på forumet idag fick min hjärna att vrida sig flera varv runt sig själv!

Piratpartiet är inte någonting utan personerna som är aktiva, talar, skriver, skapar och lever piratpolitiken. Det är de personerna som gör hela piratpartiet levande och som gör detta till ett så fruktansvärt spännande parti att vara med i!

Vi är mitt uppe i primärvalen och forumet har förvandlats till en gigantisk valberedning, långt mer effektiv än en enskild grupp egentligen skulle kunna vara med tanke på det enorma underlag som finns.

Emma frågade vilka pirater jag har som förebilder. Jag började nämna några, sen insåg jag hur namnen bara fortsatte flöda och jag var tvungen att stanna för att det inte skulle bli för mycket.

Så jag gör det här istället!

Kära pirater! Detta inlägget är tillägnat er!

Detta är en lista på pirater som har påverkat mig, inspirerat mig, roat mig, engagerat mig och mycket mycket mer. Jag kommer att ha glömt någon, tyvärr, och det är inte min mening. Har du träffat mig är det troligtvis så att jag tagit intryck av dig! Det bästa som finns är mötet!

Here we go.

Adrian Kristiansson, Alexander Andersson, Amelia AndersdotterAnna Svensson, Anna TrobergAnders Hedberg, Andreas Bjärnemalm, Andreas Larsson, Andreas Wesik, Björn ‘Beelzebjörn’ Nilsson, Björn Odlund, Calandrella, Carl Johan Rehbinder, Cinna Lagerstrand, Christian Engström, Christoffer WillenfortDaniel Gustavsson, Daniel Nyström, Daniel Svensson, Doktor Spinn, Edward Lundkvist, Ellen Söderberg, Emil Isberg, Emil Paulsrud, emma Opassande, Fredrik Strandin, Gabriel Sjölund, Gun Svensson, Gustav Nipe, Hanna ‘TOQig’ Dönsberg, Henrik Alexandersson, Isak Gerson, Jacob Hallén, Jan Lindgren, Jan-Olof Viklund, Jimmy ‘Kanin’ Callin, Johan Bjurebratt, Johan ‘mlg’ Karlsson, Johanna Julén, Johannes Schönning, John Wentworth, Johnny ‘Joshen’ Olsson, Jonas Johansson, Jonas Nordgren, Jonatan Walck, Jonathan Lundin Holmquist, Jonathan Reider Lundkvist, Jörgen Lindell, Kalle Vedin, Klara Ellström, Klara Tovhult, Krister Svanlund, Kristian Rönn, Lars Johansson, Leo Erlandsson, Marco Baxemyr, Marie Axelsson, Martin Ekberg, Mathias Heinel, Mattias Andersson, Mattias Bjärnemalm, Mika Sjöman, Mikael Nilsson, Mikael Nordfelth, Mikke Svensson, Mimmi Lowejko, Mårten Fjällström, Nichlas Wencel, Niclas Berntsson, Nils Agnesson, Patrik Hammar, Patrik ‘Sikevux’ Greco, Petar Mataic, Rene Malmgren, Rick Falkvinge, Rickard Olsson, Rikard Fröberg,  Ronny Nord, Sammy Nordström, Sandra ‘Terobi’ Grosse, Simeon Jonasson, Simon RosenqvistSnild Dolkow, Sofia Dahlgren, Staffan Jonsson, Stefan Flod, Tess Lindholm, Tomas Kronvall, Tobias Björkgren, Uno Engborg, Victoria Westberg.

Tack för att ni finns! <3

Taggat: ,
Posted in: Pirater