Om att Stefan Sauk är irriterande

Posted on 2008/12/04

0


Det ingår i min dagliga vana att konstant uppdatera mig på vad Aftonbladet har att förtälja.
Ibland är det mest bara patetiskt att se vad deras excellenta reportrar vill förmedla, men ibland är artiklar osv. riktigt intressanta!

Dagens höjdpunkt leder mig också till rubriksättningen för detta inlägg!

I en debatt om IPRED-lagen möts å ena sidan Kjell Bolund, ordförande i svenska förläggarföreningen, Stefan Sauk, dryg skådespelare, Frida Metso, ordförande Luf, André Rickardsson, IT-expert och tidigare SÄPO-anställd.

De två första är då självfallet för lagen, och de två senare är då mot.

Jag ser självklart fördelarna med IPRED-lagen som ett sätt att försäkra artister och dylikt folk om en ersättning för det arbete de utför. Men precis som övriga, någerlunda insatta, IPRED-motståndare tycker jag att den tänjer på gränserna för vad domstolsväsendet har för område och var privata bolag får kräva skadestånd.

Många som är för lagen har i debatten gjort välformulerade, om än arga och bittra, uttalanden som jag gärna läser och tar åt mig. Men inte Stefan Sauk. Stefan Sauk kör med en annan aproach. Istället för att lugnt, sakligt och kontrollerat debattera och argumentera för sin sak har han utvecklat en ny metod för debatter. Att avbryta, skratta åt, håna, skälla på och vara allmänt arrogant mot sin motståndare (som sedan med besked sätter ner honom på marken)

Stefan Sauk avbryter moderatorn, blir arg för att han blir avbruten när han spyr ut idiotiska uttalanden och verkar sakna all respekt för vad gott uppförande är. Han fnyser åt oppositionen, han skrattar rakt ut, han vrider sig och vänder sig och visar för världen att han inte är värd en endaste liten krona av sitt såkallade arbete.

Jag tackar Frida Metso som tar ner den arrogante skitstöveln på jorden med välbalanserade argument, saklig framställan och bitska inlägg när sådana är nödvändiga.

Imorgon läggs Proposition 2008/09:67, alltså IPRED-lagen, fram för regeringen.

Jag hoppas att det går den väg de flesta i Sverige hoppas på, alltså ifrån den nuvarande IPRED-inriktningen mot något som inte är lika hårt.

Titta gärna in här för bra kommentarer och logik. Eller här och här för alternativ som hela tiden växer i mina ögon.

Posted in: Uncategorized