Kärleksförklaring till Piratpartiet

Posted on 2009/04/27

3


Först men inte främst: Jag är datorlös!

Det kanske verkar underligt då jag faktiskt sitter och skriver en bloggpost. Grafikkortet på min laptop har nämligen givit upp, helt. Det måste bytas, så jag får använda datorerna på samhällsvetarkåren istället (därför blir detta ett inlägg i princip utan länkar).

Den senaste veckan har en känsla vuxit sig allt starkare inom mig. Fy fan va bra vi är! Piratpartiet då alltså. Vi är så fruktansvärt bra!

För två veckor sen höll jag mig lugn när andra garanterade att Piratpartiet kommer komma in i EU-parlamentet. Jag trodde helt enkelt inte att vi skulle kunna få så mycket support som det krävdes! 1-2 %, kanske 3, javisst. Men efter förra helgen, efter TPB-domen så har jag ändrat åsikt helt och hållet. Vi kommer komma in! Vi är redo! Vi har folket och vi har idéerna!

Media lyckas inte förstöra vårt humör, trollen i bloggosfären blir systematiskt utdebatterade av skickliga och smarta pirater som förklarar alla aspekter av vår politik både lugnt och sakligt.

Rick sa det i dansk tv och i sitt tal i Malmö ( tryck här, välj 18.30 och den 25e april. Scrolla ner till klippet Lille parti med stort potentiale). Media talar inte längre om vad som kommer hända 7:e Juni och om Piratpartiet kommer in, de talar om vad som kommer att hända när Piratpartiet kommer in i parlamentet!

Är det konstigt att jag är lyrisk? Vi har över 40 000 medlemmar. Vi kommer kanske gå om centerpartiet innan valet. Vi har aktiva som är oerhört kreativa, drivna och engagerade. Allt händer på minutbasis (vilket gör att min datorlöshet är än mer frustrerande) och ett bra initiativ tas hand om utan tvekan!

Jag älskar Piratpartiet.

Jag kan inte tänka mig något parti som är roligare att vara med i, som kan förändra så mycket om vi får mandat, som ger idéer så mycket gehör och engagemang!

Detta är min kärleksförklaring. Jag hoppas att du tar chansen att förändra världen till något bättre den 7:e Juni. För världen kommer förändras, vi försöker påverka riktningen.

Som jag läste idag var det någon som skrev om småbarnsföräldern som gått med i Piratpartiet. Denna socialdemokrat undrade hur en småbarnsförälder tänkte om den röstade på ett parti som inte hade några åsikter om barnomsorg! Kommentarerna var klockrena till inlägget. De handlade om en sak. Varför ha barnomsorg som sin enda fråga när barnets framtid som tänkande varelse står hotad av en lobby, riksdagspolitiker utan verklighetsförankring och ett övervakningsväsende som vill veta allt vi säger.

Rösta pirat den 7:e Juni. Vi kommer att göra skillnad!