Lite kort…

Posted on 2009/12/20

3


Skärpning Jacob!

Det här med skrivkramp i bloggsammanhang är löjligt. Man borde kunna slänga ut en rad eller två mest hela tiden. Men icke.

Jag vill börja med att länka till några tankar som Göran Widham publicerade för snart en vecka sen. Värdet av att träffas AFK. Det är något som pirater (och ni andra, ickepirater, som läser här) borde ta åt er. Många internetaktivister är jättebra på att sitta framför skärmen och smida planer. Men i livet bortom skärmen får man en helt annan bild av människor. Där blir de inte bara kontakter med frusna facebookbilder. Där blir de levande på ett helt annat sätt. Ta chansen att träffa era piratkompisar i verkliga livet!

Det pågår primärval i Piratpartiet. Jag vet inte hur jag ska rösta än. Några namn är självklara, andra osäkra och en stor del kommer med stor sannolikhet att försvinna efter första anblicken. Calle Rehbinder har ”utvecklat” ett bra metodiskt utvärderingssätt som jag nog kommer ta hänsyn till när jag väl sätter min lista. Jag förväntar mig att lägga rösterna i början av Januari. Självklart går det också att fråga ut mig och alla andra häftiga kandidater på forumet. Är du Piratpartist? Rösta i primärvalet!

Sist ska jag säga att jag blivit antagen till Timbros utbildning för liberalt sinnade studenter, Stureakademin. Förhoppningsvis innebär detta att jag kommer kunna knyta de Piratideologiska värderingarna jag har till en äldre liberal kultur och även vässa till min retorik och mitt skrivande inför kommande strapatser.

2010 kommer bli ett otroligt intressant år. Riksdagslistorna sätts efter 17:e Januari, efter det kommer Tjejsnack. Sen fortsätter vi till Parley i Västerås i mars och senare under våren kommer troligtvis diverse utbildningshelger dyka upp. Till sommaren kommer den mest intensiva Almedalsveckan av dem alla, valårsalmedalen! Sen spurtar vi fram till tredje söndagen i september då Piratpartiet tar steget in i Riksdagen…

Man blir ju nästan knäsvag.

Posted in: Uncategorized